Intermodálne terminály na Slovensku
Železničné trate dohody AGTC a intermodálne terminály v súčasnosti a ďalší vývoj do roku 2013 podľa koncepcie rozvoja kombinovanej dopravy v SR
Miesto |
Vlastnícke pomery |
Operátor |
Rozloha (m2) |
Sklado-vacia plocha (m2) |
Manipulačné zariadenie |
Počet a dĺžka koľají |
Bratislava ÚNS Činný |
Budova – stanovište dispečerov – ŽSR, ostatné budovy a pozemky – ZSSK Cargo, a.s. koľaje SKD INTRANS, a.s. |
SKD INTRANS, a.s. Žilina |
34500 |
16 000 |
1 portálový žeriav 32 t |
3 koľaje (290 m, 297 m, 325 m) |
Bratislava prístav Pálenisko Činný |
SPaP, a.s. Bratislava |
SpaP, a.s. Bratislava |
21000 |
11 000 |
5 portálových žeriavov, |
2 koľaje (150 m, 300 m) |
Rusovce |
ŽSR |
|
|
|
Prístupová cesta |
Koľaj 14 (480 m), koľaj č. 6 (480 m) |
Trstená |
ŽSR |
ZSSK, a.s. |
8 500 |
8 000 |
1 pohyblivá čelná rampa RoLa |
1 koľaj |
Žilina Činný |
Pozemok ŽSR Pozemok v prenájme SKD INTRANS, a.s. Žilina |
SKD INTRANS, a.s. Žilina |
5 976 z toho |
1 000 |
2 čelné prekladače Kalmar |
1 koľaj prenajatá (425 m), 1 koľaj |
Terminál ID Dobrá Činný |
Trafo vo vlastníctve ŽSR - ako stavba na cudzom pozemku |
ZSSK Cargo, a.s. Transcontainer Slovakia s.r.o. |
180 750 |
2 640 voľné 245 kryté |
2 portálové prekladače 50 t, 1 čelný prekladač LUNA 45 t |
8 koľají |
Čierna nad Tisou |
Pozemky sa vysporia-davajú. Nie je tarifný bod, iba obchodný účtovný bod |
|
6 000 V súčasnosti využívané pre VSP |
1882 |
Kontejnerový žeriav PKJ 36 |
4 koľaje(normálny rozchod 120 m, 120 m, široký rozchod 120 m, 120 m ) |
Ružomberok |
ŽSR |
ŽSR |
35 372 |
1 portálový žeriav 32 t |
3 koľaje (310 m, 2x320 m) | |
Dunajská Streda (nový) Činný |
METRANS (Danubia) a.s. |
METRANS (Danubia) a.s. |
|
|
3 portálové žeriavy 36t, |
9 koľají (650 m,629 m,727 m,2x655 m,4x550m) |
Dunajská Streda (starý) Odstavený |
METRANS (Danubia) a.s. |
METRANS Danubia, a.s. |
30 000 |
25 000 |
1 čelný prekladač |
1 koľaj (200 m) |
Sládkovičovo Činný |
GREEN Integrated Logistics (Slovakia), s.r.o. |
GREEN Integrated Logistics (Slovakia), s.r.o. |
|
|
1 portálový žeriav, |
1 koľaj (290 m) |
Nové Zámky |
OZON s.r.o. |
OZON, s.r.o. |
|
30 000 |
(koľaje vytrhané) |
2 koľaje |
Košice Činný |
Pozemok ZSSK CARGO Časť-SKD Intrans |
SKD INTRANS, a.s. Žilina |
14 820 |
2 600 |
pneumatikové žeriavy 19 t, 12 t, 2 bočné prekladače 35 t |
2 koľaje (2x180 m) |
Dobudovanie základnej infraštruktúry intermodálnej prepravy v SR podľa zámerov Národného strategického referenčného rámca 2007 - 2013
Národný strategický referenčný rámec 2007 - 2013 | ||||||
Špecifická priorita 1.1 - Dopravná infraštruktúra a rozvoj verejnej osobnej dopravy | ||||||
Operačná priorita 1.1.3 – Modernizácia a rozvoj infraštruktúry intermodálnej prepravy | ||||||
Zámer projektu |
Náklady na výstavbu | |||||
Celkové náklady |
Verejné zdroje | |||||
EÚ |
SR | |||||
1. |
Intermodálny terminál Žilina |
41,5 mil. € |
35,3 mil. € |
85 % |
6,2 mil. € |
15 % |
2. |
Intermodálny terminál Košice |
41,5 mil. € |
35,3 mil. € |
85 % |
6,2 mil. € |
15 % |
3. |
Intermodálny terminál Bratislava |
46,5 mil. € |
39,5 mil. € |
85 % |
7,0 mil. € |
15 % |
4. |
Intermodálny terminál Zvolen |
41,5 mil. € |
35,3 mil. € |
85 % |
6,2 mil. € |
15 % |
Mimo operačný program - na základe štúdie potenciálov | ||||||
5. |
Leopoldov |
? |
? |
? |
? |
? |
Umiestnenie intermodálnych terminálov vo vzťahu k priemyselným parkom podľa operačného programu Doprava
Typové riešenie intermodálnych terminálov vychádza z faktu, že Slovensko je vnútrozemská krajina geograficky situovaná uprostred kontinentu, v ktorej majú uplatnenie tzv. koncové terminály s napojením na železnicu a cestnú sieť, tzv. bimodálne terminály a v jednom prípade aj na dunajskú vodnú cestu, tzv. trimodálny terminál.
Prirodzene sa ráta, že intermodálny terminál by mal byť organickou súčasťou širšieho logistického centra, aby sa dali očakávať synergické efekty so súvisiacich logistických riešení.
Požiadavky na intermodálny terminál