Železničné trate a umiestnenie prekladísk
kombinovanej dopravy v Slovenskej republike podľa dohody
AGTC
Do siete najdôležitejších železničných tratí medzinárodnej kombinovanej dopravy v Dohode AGTC sú na území SR zaradené tieto železničné trate ŽSR:
C - E 30/1
Krakow - Muszyna/PKP - Plaveč - Prešov - Kysak - Košice - Čaňa - Hidasnémeti/MÁV - Miskolc
C - E 40
Le Havre - Paris - Frankfurt/M - Nürnberg - Plzeň - Praha
-
Hranice na Morave - Ostrava - Mosty u Jablunkova/ČD - Čadca - Žilina - Poprad Tatry - Košice - Čierna nad Tisou - Čop / UZ
-
Hranice na Morave - Valašské Meziříčí - Horní Lideč/ČD - Lúky pod Makytou - Púchov - Žilina
C - E 52
Wien- Marchegg / ÖBB - Devínska Nová Ves - Bratislava - Galanta - Nové Zámky - Šturovo - Szob/MÁV - Budapest - Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza
C - E 61
Dresden - Nymburg - Kolín - Brno- Břeclav - Lanžhot/ČD - Kúty
-
Bratislava - Galanta - Nové Zámky - Komárno - Komárom/MÁV - Budapest
-
Bratislava - Rusovce - Rajka/MÁV - Hegyeshalom - Budapest
C - E 63
Zwardoň - Skalité - Čadca - Žilina
-
Leopoldov - Bratislava - Kittsee/ÖBB - Wien
-
Leopoldov - Galanta
Železničné trate na území SR zaradené do AGTC majú dĺžku aj s ich spoločnými úsekmi 1216 km. Absolútna dĺžka železničných tratí bez spoločných úsekov tratí je 1033 km.
Prekážky priestorovej priechodnosti železničných tratí SR zaradených do Dohody AGTC eviduje ŽSR - Odbor železničných tratí a stavieb.
Parametre infraštruktúry existujúcich tratí ŽSR, zaradených v trasách Dohody AGTC v oblasti priechodnosti zodpovedajú nakladacej miere UIC-B. Všetky trate ŽSR zaradené do Dohody AGTC majú hmotnosť na nápravu 22,5 t.
Minimálna užitočná dĺžka staničných koľají 600 m bude postupne predlžovaná na základe projektu modernizácie železničných tratí tak, aby sa dosiahol cieľ 750 m požadovaný Dohodou AGTC. Maximálna povolená hmotnosť vlakov je na jednotlivých traťových úsekoch upravovaná tak, aby dosiahla min 1500 t.